Cégünk: Európai Kártérítési Ügyintéző Központ
Kft.
Hová tartozunk:
Az Európai Kártérítési Ügyintéző Központ kft. tagja a legnagyobb európai kártalanítási csoportnak (EuCO), melynek fő tevékenysége a megfelelő kártérítés ügyintézése, közúti balesetben sérülést elszenvedők számára. A Európai Kártérítési Ügyintéző Központ Kft. országosan és nemzetközileg is csak szakosodott ügyvédi irodákkal, és orvosi szakértőkkel dolgozik együtt. Ez a tény lehetővé teszi, hogy nem csak magyar, de más ország polgárainak is tudunk segíteni. Célunk a legmagasabb minőségű szolgáltatást biztosítani és kizárólag az ügyfél érdekeit szem előtt tartani. Az ügyfeleinknek teljes szolgáltatást biztosítunk a kérvény átvételétől egészen a megfelelő kártérítés kifizetéséig. Az egész európai kártalanítási csoport, ahova a Kártalanítási Központ kft. is tartozik, eddig több mint 50 000 ügyfélnek tudott segíteni.
Anyacégünk:
Az EUKK Kft. anyavállalata a lengyel EuCO részvénytársaság (EUROPEJSKIE CENTRUM ODSZKODOWAŃ SPÓŁKA AKCYJNA,- Honlapja: http://www.euco.pl/ ) amely 2010 december 29. óta jegyzett cég a Varsói Tőzsdén. A cég tőzsde jele: EUCO (EUC) http://www.gpw.pl/karta_spolki_en/PLERPCO00017/ A cég legnagyobb befektetői között megtalálható az ING befektető csoport, amely jelenleg a részvények 8,93 %-ának tulajdonosa!http://www.gpw.pl/karta_spolki_en/PLERPCO00017/#shareholders A cég a tőzsdére bejegyzésekor dicséretet kapott az innovatív terméke miatt.
Az Európai Kártérítési Ügyintéző Központ Kft.
2011.09.16-tól szerepel a PSZÁF nyilvántartásában, mint biztosítási
szaktanácsadó. Határozat száma: PSZÁF EN-II-190/2011
A Európai Kártérítési Ügyintéző Központ Kft. a legnagyobb európai kártalanítás csoport tagja, melynek fő tevékenysége a megfelelő kártérítés ügyintézése közúti balesetben megsérült személyek számára.
A Európai Kártérítési Ügyintéző Központ Kft. országosan és nemzetközileg is csak szakosodott ügyvédi irodákkal és orvosi szakértőkkel dolgozik. Az lehetővé teszi, hogy nem csak magyar állampolgárok, de más ország polgárai is tudunk segíteni. célunk a legmagasabb minőségű szolgáltatást biztosítani és kizárólag az ügyfél érdekeit szem előtt tartani. Ügyfeleink részére teljes szolgáltatást biztosítunk a kérvény átvételétől, egészen a megfelelő kártérítés kifizetéséig. Az egész európai kártalanítási csoport, melynek a Európai Kártérítési Ügyintéző Központ Kft. is része, már rengeteg ügyfélnek tudott segíteni.
Senki számára nem kell bizonygatni azt a tényt, hogy a közúti balesetben sérültek elsöprő többsége nincs megelégedve a számára megítélt kártérítéssel. A biztosítótársaságok jelentős mértékben ki tudják használni tudásbeli és tapasztalati előnyüket ahhoz, hogy olyan nagyságú kártérítést nyújtsanak csak a sérülteknek, ami nincs arányban az elszenvedett sérülés, egyéb kár mértékével. Sok esetben a károsultak olyan nehézségekkel szembesülnek a kártérítési ügyintézés során, ami miatt önként elállnak annak folytatásától, vagy a bíróság előtt kénytelenek érvényesíteni igényeiket. Mi a társaságnál minden ügyhöz egyedileg állunk hozzá, mivel minden balesetet más körülmények kísérnek, és így tudjuk a leghatékonyabb segítséget megadni.
Az Európai Kártérítési Ügyintéző Központ Kft. tudja, hogy mindenkinek csak egy egészsége és egy élete van. Ezért, ha valakit egészégével kapcsolatban kár ér, vagy elveszíti közeli hozzátartozóját, akkor mindenképpen érdemes megvizsgálni, hogy jogosult-e kártérítésre. Ez a kártérítés természetesen nem tudja önmagában visszaadni az egészséget, nem is tudja pótolni a közeli családtagot: anyát, apát, gyermeket, de segíthet tovább élni, újrakezdeni az életet, a tanulást, a gyógykezelést, és legalább részben csökkentheti a testi és lelki fájdalmat.
Milyen jogszabályok alapján dolgozunk:A Európai Kártérítési Ügyintéző Központ Kft. a legnagyobb európai kártalanítás csoport tagja, melynek fő tevékenysége a megfelelő kártérítés ügyintézése közúti balesetben megsérült személyek számára.
A Európai Kártérítési Ügyintéző Központ Kft. országosan és nemzetközileg is csak szakosodott ügyvédi irodákkal és orvosi szakértőkkel dolgozik. Az lehetővé teszi, hogy nem csak magyar állampolgárok, de más ország polgárai is tudunk segíteni. célunk a legmagasabb minőségű szolgáltatást biztosítani és kizárólag az ügyfél érdekeit szem előtt tartani. Ügyfeleink részére teljes szolgáltatást biztosítunk a kérvény átvételétől, egészen a megfelelő kártérítés kifizetéséig. Az egész európai kártalanítási csoport, melynek a Európai Kártérítési Ügyintéző Központ Kft. is része, már rengeteg ügyfélnek tudott segíteni.
Senki számára nem kell bizonygatni azt a tényt, hogy a közúti balesetben sérültek elsöprő többsége nincs megelégedve a számára megítélt kártérítéssel. A biztosítótársaságok jelentős mértékben ki tudják használni tudásbeli és tapasztalati előnyüket ahhoz, hogy olyan nagyságú kártérítést nyújtsanak csak a sérülteknek, ami nincs arányban az elszenvedett sérülés, egyéb kár mértékével. Sok esetben a károsultak olyan nehézségekkel szembesülnek a kártérítési ügyintézés során, ami miatt önként elállnak annak folytatásától, vagy a bíróság előtt kénytelenek érvényesíteni igényeiket. Mi a társaságnál minden ügyhöz egyedileg állunk hozzá, mivel minden balesetet más körülmények kísérnek, és így tudjuk a leghatékonyabb segítséget megadni.
Az Európai Kártérítési Ügyintéző Központ Kft. tudja, hogy mindenkinek csak egy egészsége és egy élete van. Ezért, ha valakit egészégével kapcsolatban kár ér, vagy elveszíti közeli hozzátartozóját, akkor mindenképpen érdemes megvizsgálni, hogy jogosult-e kártérítésre. Ez a kártérítés természetesen nem tudja önmagában visszaadni az egészséget, nem is tudja pótolni a közeli családtagot: anyát, apát, gyermeket, de segíthet tovább élni, újrakezdeni az életet, a tanulást, a gyógykezelést, és legalább részben csökkentheti a testi és lelki fájdalmat.
A törvény legfontosabb részei:
13.
§ (1) Egy biztosítási esemény vonatkozásában a károsultak számától függetlenül
a biztosító dologi károk esetén káreseményenként 500 millió Ft összeghatárig,
személyi sérülés miatti károk esetén káreseményenként 1600 millió Ft összeghatárig
köteles helytállni, mely összegek magukban foglalják a káresemény kapcsán
bármilyen jogcímen érvényesíthető követeléseket, az igényérvényesítés
költségeit, valamint a teljesítés időpontjáig eltelt időszakra járó
kamatokat.
(5)
Ha a biztosító a figyelembe nem vett károsult kárát az (1)-(4) bekezdésekben
foglaltak szerint megtérítette, a biztosítási összeg újrafelosztása miatt
jogosult a többi érintett károsulttól a részükre korábban teljesített
kárkifizetésből az új kártérítési arányt meghaladó kártérítési összeget
visszakövetelni a kifizetést követő 5 éven belül. A biztosító az újrafelosztás
lehetőségéről köteles a károsultat a kárrendezés során, az első kárkifizetéssel
egyidejűleg írásban tájékoztatni.
Mire kötelez a kötelező?
Gondolta? A kötelező biztosítás a biztosítókat is kötelezi!
Az ember nem szereti a kötelező dolgokat, de kénytelen
tudomásul venni. Ilyen a kötelező gépjármű felelősség biztosítás (KGFB) is.
Viszont mint minden „rosszban” azért ebben is van valami jó, ráadásul sokkal
több, mint azt sokan gondolnák. Megkockáztatom, hogy a közlekedésben résztvevők
kilencven százaléka a mai napig nincs tisztában azzal, hogy mi mindenre jó a
„kötelező”. Ha például valaki személyi sérüléssel járó közúti balesetet
szenvedett, akkor a sérülése mértékétől függően számára nem-vagyoni kártérítés
jár az okozó jármű KGFB-a terhére. Ráadásul az elmaradt kártérítések, a
balesettől számítva visszamenőleg öt évre érvényesíthetőek.
Magyarországon a lakosság körében nem elterjedt az az
ismeret, hogy a nem-vagyoni kártérítéseket, ezen belül a személyi sérüléseket,
az ezekből adódó károkat, hátrányokat is lehetséges kártalanítani a KGFB-ból.
Az európai törvények tartalmazzák azt a lehetőséget, mely szerint a KGFB
alapján érvényesíthető a közúti balesetben 8 napon túl gyógyuló sérülést
szenvedő személyek kártérítése. A történetben az a legszebb, hogy a balesetet
szenvedőknek nem szükséges egyéb biztosítással is rendelkezniük. Káruk
rendezésére elégséges feltétel a balesetet okozó gépjármű
felelősségbiztosítása.
Ezek alapján dolgozik nemrég óta Magyarországon az Európai
Kártérítési Ügyintéző Központ (EuKK). A cég a legnagyobb európai kártalanítási
csoport (EUCO) magyarországi képviselője, amelynek fő tevékenysége a megfelelő
kártérítés ügyintézés a közúti balesetben megsérült személyek részére. Az EuKK
az egész ország területére vonatkozóan ellátja az ügyintézést, és erre
szakosodott saját ügyvédekkel, ügyvédi irodákkal működik együtt.
Miután e hír eljutott hozzánk, az információ megerősítése
céljából megkerestük Fekete Csabát, az Európai Kártérítési Ügyintéző Központ
kiemelt képviselőjét, s arra kértük, cáfolja vagy erősítse meg a hírt.
A szerk.: - Az Önök cége milyen ügyekben tud segíteni?
FCs: - Minden olyan közúti balesetben megsérült személynek
tudunk nem-vagyoni kártérítést szerezni ahol az illető a baleset
bekövetkezésében vétlen volt, vagy max. 50%-ban volt vétkes, 8 napon túl
gyógyuló sérülést szenvedett és az okozó gépjármű azonosítható, vagy
cserbenhagyás esetén egyértelmű a cserbenhagyó vétkessége.
A szerk.: - Mennyi az elévülés idő egy-egy ügynél?
FCs: - A magyar jogszabályok alapján a baleset
bekövetkezésének napjától számítva öt éven belül kell az esetet bejelenteni a
biztosítónak. Maga a kártérítési eljárás később is megtörténhet, lényeg, hogy a
bejelentés öt éven belül valamikor megtörténjen.
A szerk.: — Az emberek Magyarországon viszolyognak a peres
ügyektől. Gyakran inkább veszni hagyják a pénzüket, tartanak a hosszas
procedúráktól. Nem beszélve arról, hogy olykor egy peres ügy elindítása is
komoly pénzkiadással jár. Ha önök képviselik a károsultat, akkor ők mire
számíthatnak?
FCs: — Igen, ezt tapasztaljuk. Gyakran mondják ügyfeleink,
hogy nincs pénzük ügyvédre! Cégünk sikerdíjra dolgozik, tehát előzetes
költségek nélkül indítjuk el az ügyeket. Nálunk az ügymenet a következő: Cégünk
először megvizsgálja az adott ügyet, majd dönt, elvállalja-e az ügyfél
képviseletét. Ez bárki számára ingyenes szolgáltatás. Ezután szerződést kötünk
ügyfelünkkel jogi képviseletének ellátására. Egy adott ügy jogi képviseletének
felvállalását cégünk olyan komolyan vesszi, hogy ügyfeleinknek sem a szerződés
aláírásakor, sem később semmilyen pénzügyi kockázata nincs, magyarul a teljes
eljárás az ügyfelek részéről egyetlen forint hátránnyal sem jár.
A szerk.: - Ennyire biztosak a dolgukban?
FCs: — Az ide vonatkozó uniós és hazai jogszabályok
egyértelműek. Erre szakosodott jogi specialistáink minden megkeresésről 98%-os
pontossággal meg tudják mondani, hogy az adott ügy felvállalható, vagy sem.
Előzetes költség nélkül dolgozunk, vagyis nálunk nincs semmiféle kezelési
vagy regisztrációs díj. Az ügy megoldása után a megszerzett kártérítésből
kapunk méltányos jutalékot sikerdíjként. Sőt! Annyira biztosak vagyunk a
dolgunkba, hogy ügyfeleinknek akkor sem keletkezik semmilyen kiadása, ha
kárigényét peren kívül nem tudjuk elintézni.
A szerk.: - Tehát elsősorban peren kívüli megegyezésre
törekednek?
FCs: - Igen, hiszen ez mindkét fél számára az egyszerűbb és
gyorsabb megoldás. Hozzá kell azonban tennem, hogy ez egy adott üggyel
kapcsolatban csakis méltányos összeg lehet, a kártérítési összegre a biztosítók
felöl, méltánytalan ajánlatot nem tudunk elfogadni.
A szerk.: — Úgy vélem, a biztosítók is jól képzett
jogászokkal rendelkeznek. Valószínűleg tudják, hogy önök jogosan nyújtják be
követeléseiket. Egy már elkezdődött kártérítési ügyben előfordulhat, hogy a
biztosító önállóan peren kívüli megegyezést ajánl fel a károsultnak az olcsóbb
megoldás reményében. Ki tudják ezt védeni?
FCs: — Mi erre kellően odafigyelünk. Figyelünk arra, hogy
ügyfeleink sérülésüknek, káruknak megfelelő kártérítésben részesüljenek és ne
fogadjanak el méltánytalanul alacsony összeget. Még ha hajlik is ügyfelünk az
ilyen megegyezésre, felhívjuk a figyelmét arra, hogy ne mondjon le további
kártérítési igényéről. A biztosítók eljárása legtöbbször az, hogy a kártérítési
összeg kifizetése előtt egy lemondó nyilatkozatot iratnak alá az ügyféllel,
melyben az üggyel kapcsolatban kizárnak minden további kártérítési igényt. Ez
elfogadhatatlan, hiszen egy balesetben eltört végtag, vagy elszakadt ízület
műtétjét követően a sérülés akár évek múlva kiújulhat és az újabb
beavatkozásokból eredő károkat is térítenie kell a biztosítónak. Itt szeretném
megjegyezni, hogy már lefolytatott és kifizetett esetekben is sokszor van mód
további kártérítési igény benyújtására, mert például lehet olyan személy, aki a
sérültet otthon hónapokig ápolta, vagy halálos tragédia esetén olyan közvetlen
hozzátartozó, aki kimaradt a kártérítésből. Ezért egyetlen ügyre sem mondható
ki hogy lezárt, amíg azt szakértőink meg nem vizsgálták.
A szerk.: — Szemléltetné néhány példán keresztül, hogy
adott kár esetén milyen kártérítésre számíthatnak leendő ügyfeleik? Vagy ez
talán üzleti titok?
FCs: — Mi senkit nem kecsegtetünk nagy számokkal! Annál is
inkább, mert minden eset más és előzetesen mi sem tudjuk megmondani, hogy
mekkora lesz a kártérítés összege. A megkezdett ügyekben a kárigény biztosítók
felé történő benyújtását követően ügyfelünket értesítjük az igényelt
kárértékről. Azonban nyugodt lehet minden ügyfelünk, hogy a törvényesség
keretein belül a maximumot harcoljuk ki számára, hiszen ez a saját érdekünk is,
a mi sikerdíjunk is ezen múlik.
A szerk.: — Ennek kapcsán kérdem, igaz-e az a hír, hogy
önök nem csak a konkrét sérült személy, hanem hozzátartozójának kárigényét is
érvényesítik?
FCs: — Sajnos nagy gyakorisággal tapasztalható, hogy nem
csak azok az emberek sérülnek, akik közvetlen részt vettek egy balesetben. Elég
belegondolni abba, ha valakihez éjszaka bekopognak, hogy ő-e annak a személynek
a hozzátartozója, aki röviddel ezelőtt balesetet szenvedett. Ezek az emberek is
e baleset kapcsán szereztek olykor életre szóló hátrányt, sérülést. Miért ne
érvényesítenénk jogos kárigényeiket! Számtalan hasonló példát tudnék mondani.
A szerk.: — Magyarország híres arról, hogy a törvénykezés
malmai is lassan őrölnek nálunk. Leegyszerűsítve, egy ügyfél mennyi időn belül
számíthat kártérítésre?
FCs: — Mint említettem, elsősorban peren kívüli
megegyezésre törekszünk és ez, az esetek 98%-ban létre is jön, tehát ha egy mód
van rá, nem megyünk el a polgári peres eljárásig, amely valóban egy hosszas
procedúra. Van összehasonlítási alapom a cégcsoport lengyel, illetve cseh
vállalataival és büszkén mondhatom, nem nagyon vagyunk lemaradva. A
tapasztalataink alapján, ma Magyarországon az átlagos érvényesítési idő, vagy a
peren kívüli megállapodás 120-150 nap, de ez egyre rövidül, miután a biztosítók
egyre inkább belátják a kárigények jogosságát. Elsődleges céljaink közé
tartozik, hogy Magyarországon is lerövidítsük ezt az időszakot. Tudjuk, hogy ez
nem lesz könnyű harc! Az Európában elért sikereinket érvényesíteni kívánjuk
Magyarországon is! Egy nemrég lezárt (nem kis összegű) kártérítési igényünk
átfutási ideje például a beadástól számítva mindössze 16 nap volt!
A szerk.: — Ön kártérítési ügyekben komoly nemzetközi
tapasztalatokkal rendelkezik. Milyenek a kezdeti benyomásaik?
FCs: — A tájékozatlanság lepett meg! Az emberek általában
nem tudnak erről a kártérítési lehetőségről! A biztosítást eladónak csak a
minél több szerződéskötés a célja. Bár az a tapasztalat, hogy sok esetben ők
sem tudják, hogy ügyfeleik milyen kárigénnyel élhetnek. A másik tapasztalatom,
hogy a biztosítók csak addig szeretik az ügyfelet, amíg az befizeti a díjat.
Amikor kárigénye van, megváltozik a felállás. Akkor már különböző kifogásokat
találnak. A biztosítók nagy része nem szimpatizál velünk. Ez az ő
szempontjukból érthető. Így volt ez Lengyelországban, Csehországban is, de
aztán megváltozott a magatartásuk. Tudom, itt is megváltozik majd, bár
bizonyára nem fognak tárt karokkal várni.
A szerk.: — Nagyon magabiztosnak tűnik. Csak a nemzetközi
tapasztalataira alapoz? Milyen további terveikkel rendelkezik a cégcsoport?
FCs.: — Kétségtelen, hogy nagy eredmények vannak mögöttünk!
A Europejskie Centrum Odszkodowań S.A. Lengyel anyavállalat nyolc évvel ezelőtt
kezdte meg működését. Négy éve vagyunk jelen Csehországban, egy éve
Magyarországon és fél éve Szlovákiában. Ez idő alatt nemzetközi szinten közel
60.000 lezárt ügy áll a hátunk mögött, melyben az ügyfelek kézhez vették jogos
kártérítési összegüket. Tőkeerős cég vagyunk, 2010. december 29-étől ott
vagyunk a varsói tőzsdén. 2013-ban a cseh tőzsdén is megjelenünk illetve 2014-ben
a magyar tőzsdén is. 2012 második félévében elindítjuk a romániai irodánkat,
melynek jogi előkészítése jelenleg is folyik és 2013-ban az ukránt is. De itt
nem állunk meg, terveinkben szerepel Olaszország, Spanyolország és más EU-s
tagállamok is. Tapasztalataink azt mutatják, hogy munkánkra szinte minden Uniós
országban szükség van és biztos vagyok abban, hogy Magyarországon is sokan
igénybe veszik segítségünket.
A szerk.: - Mitől ilyen hatékonyak?
FCs: - Az elmúlt nyolc év alatt nagyon komoly nemzetközi
elismerésre tettünk szert, köszönhetően a nemzetközi és országos biztosítási
törvényeket kivallóan ismerő jogi specialistáinknak, és kitartásunknak. Ezt
természetesen a nagy biztosító társaságok nemzetközi anyavállalatai mind látják
és ha nem is örülnek, mégis elismerik tevékenységünket és tudják, hogy számolni
kell velünk. Ezt minden országban a kihelyezett biztosító-leányvállalatok egyre
inkább megtapasztalják és egyre komolyabban veszik az EuKK-s emblémával érkező
kárigényeket. Ezzel együtt még így is azt kell, hogy mondjam, csak porszem
vagyunk a gépezetben, hiszen a statisztikák szerint csak Magyarországon évente
több mint 25.000 üggyel lehetne számolni. Ezek kárrendezésére a biztosítók
anyagilag természetesen fel vannak készülve, hiszen megvannak a
kockázatelemzéseik. Ebből látható, hogy még rengeteg lehetőség van előttünk és
nem kell attól tartani, hogy munkánkkal bármely biztosító társaságot egy kicsit
is térdre kényszerítenénk. Viszont ügyfeleinknek ami jár, az jár és azt
minden esetben kiharcoljuk.
A szerk.: - Hogyan találják meg az ügyfeleket?
FCs: - Jogos a kérdés. Nem ülhetünk karba tett kézzel,
hátha bekopog valaki az ajtón! Minden országban arra törekszünk, hogy egy
hatékony, jól szervezett kereskedelmi képviselői hálózatot építsünk ki. A
képviselők nem az ügyfelet képviselik, hanem az Európai Kártérítési Ügyintéző
Központot. Megtalálják az ügyfeleket, a cég képviseletébe megkötik velük a
szerződést, beszerzik a szükséges dokumentumokat és ezután az ügyet átadják a
cég jogi osztályának. Az ügyfelet természetesen az EuKK képviseli a
biztosítóval szemben. A kereskedelmi képviselőknek csupán ügyfeltáró,
adatgyűjtő feladatuk van, viszont ez a munka a cég számára a legfontosabb,
ettől várjuk a minél több ügyszámot.
A szerk.: - Kiből lehet kereskedelmi képviselő és mennyit
lehet ezzel keresni?
FCs: - A kereskedelmi képviselői jogkör egy Megbízási
Szerződés aláírásával szerezhető meg, vagyis nem bejelentett állásról van szó,
tehát bárki lehet kereskedelmi képviselő (aki magyar állampolgár, büntetlen
előéletű és elmúlt 18 éves) akár alkalmazott, nyugdíjas, munkanélküli, vagy
kismama. Egyetlen feltétel egy alapképzés egyszeri elvégzése, ami egy négyórás
előadás meghallgatásából áll és az ára mindössze 3.000 ft. A megszerzett
kereskedelmi képviselői jogkör soha nem jár le, nem kell az alapképzést soha
megismételni és az visszavonásig érvényes. A kereskedelmi képviselői hálózat
hatékony működéséhez egy hét éve a cégcsoportnál jól bevált és büszkén
mondhatom azóta is változatlan formában működő nagyon hatékony jutalékos
rendszer áll rendelkezésre. A rendszer rendkívül igazságos, csak az elvégzett
munka arányában kaphat bármely kereskedelmi képviselő jutalékot a biztosítók
által kifizetett kártérítési összegek sikerdíjából. Kereskedelmi képviselőként
dolgozhatunk „magányos farkas”-ként is, de lehetőség van akár csapatba is
összeállni. A rendszer mindkét megoldást külön-külön is és együtt is figyelembe
tudja venni és a legigazságosabban honorálni. Valóban büszkén mondhatom el,
hogy kereskedelmi képviselőként már néhány hónap alatt EU-s szintű jövedelem
érhető el és figyelembe véve a fentebb említett lehetséges éves ügyszámot, az
egyéni jövedelmi lehetőségek szinte végtelenek, itt minden már csak az egyéni
akaraton múlik.
A szerk.: - Mi lehet a végső cél?
FCs.: - Cégünk végső célja minden országban az, hogy az
egyszerű csatlakozási és alapképzési lehetőséget bárki számára biztosítva,
létre jöjjön egy olyan országos kereskedelmi képviselői hálózat, amely lefedi
az egész országot és ha bárhol történik egy személyi sérüléssel járó baleset,
akkor ott legyen a közelben egy EuKK-s kereskedelmi képviselő, aki az ügyet
behozza a céghez, hogy a sérült részére a lehető legmegfelelőbb nem-vagyoni
kártérítés lehessen biztosítani. Én arra buzdítok mindenkit, hogy vegyen részt
egy alapképzésen. Sem az előadás hossza, sem az ára nem lehet akadály senkinek
és soha nem kell megismételni. Viszont ha most nem is akar, vagy tud az illető
velünk dolgozni, bármikor megtörténhet, hogy ismeretségi körében valaki
balesetet szenved és akkor az illetőnek a legmagasabb kártérítési összeget
tudja megszerezni, miközben ő maga nagyon komoly jutalékot tehet zsebre.
A szerk.: - Hol és mikor vannak alapképzések?
FCs: - Alapképzések havonta egy-két alkalommal minden
nagyobb városban vannak, általában délután 4 órai kezdéssel. Ezek időpontjáról
honlapunkon lehet informálódni.
A szerk.: - Hol lehet az elmondottakról tájékozódni?
Tájékozódni, sérültként, vagy munkatársként jelentkezni az alábbi elérhetőségen lehet:
Karácsony György
Tel: 0630/360 7597
E-mail: kozutibalesetekkarteritese@gmail.com
skype: kagyo2
Hogyan válasszunk képviselőt a kárrendezési ügyünkhöz?
Lássuk a három leggyakoribb lehetőséget:
1. A kártalanítást mi magunk személyesen intézzük: Sokan így indulnak el. Logikus lépés. Ha a biztosító társaságok lennének a tündérmesék főszereplői, akkor bizonyára ezen az úton is meglehetősen jó eredményt érnénk el. De sajnos nem így van. Ahhoz, hogy saját magunk sikeresen és hatékonyan járjunk el a saját ügyünkben hatalmas tudásanyagot kell felszednünk. Itt rögtön érdemes megjegyezni, mitől lesz sikeres egy kárrendezési ügy? Tudni kell, hogy mit kérjen az ember, és miért.
előny:
nem kell senkivel osztoznunk a kártérítési összegen
hátrány: semmi vagy minimális kártérítés, nagyon sok idő és energia ráfordítás
hátrány: semmi vagy minimális kártérítés, nagyon sok idő és energia ráfordítás
Nagyon furcsa játékot lehet ilyenkor játszani a
biztosítóval. Ő természetesen felajánlja a kért kártérítést, csak mutassunk be
egy bizonyos dokumentumot, pl: szakértői véleményt. Majd fél évvel később,
ugyan ez a beszélgetés zajlik le, csak ezúttal valamilyen más dokumentumot
mutassunk be. Végeredményben a károsultak annyira kimerülnek idegileg, hogy
hajlandóak belemenni akár a legrosszabb egyezségbe is, csak hogy túl legyenek
rajta.
2. A kártalanítást egy ügyvédre bízzuk: Az egyik leggyakoribb megoldás. Részben, mert mindenki sejti valahol, hogy jogi támogatásra lesz szüksége, részben pedig azért, mert a sérültek nagy részét már a kórházakban megkörnyékezik (etikátlan és törvénytelen módon). A sérültek hajlamosak ilyenkor rögtön elkötelezni magukat anélkül, hogy jobban tájékozódnának a lehetőségekről.
Ettől a megoldástól jobb eredményeket várhatunk,
mint az elsőtől, de érdemes kitérnünk néhány sajátosságra. Az ügyvédek a
kárrendezést peres eljárás útján szokták rendezni. Ez magával vonja
automatikusan az elhúzódó pereskedést és költségeket. Esetenként a szakértői
vélemények egyenként 100.000 Ft-ba is kerülhetnek. Mivel az ügyvédnek 7 hónapja
van rá, hogy bejelentse az ügyet a bíróságon, ezért az egész folyamat nagyon,
nagyon lassú, és a károsultnak nincs módja, hogy bárhogy is gyorsítsa.
Az ügyvédi irodák általában fix díjazással
dolgoznak, amiből logikusan következik, hogy igazából nem motiválja őket az,
hogy az ügyfeleknek a lehető legmagasabb kártérítési összeget szerezzék meg.
Ezenkívül előleget is kérnek. Egy olyan ember számára, aki élete legrosszabb
időszakát éli meg, nagyon nehéz jó szívvel kifizetni egy magas összeget, bízván
abban, hogy idővel majd egy még nagyobbat kap vissza. Sokszor nem is
rendelkezik akkora összeggel, amit az ügyvéd előlegnek kér. Nem beszélve arról,
hogy az akár évekig elhúzódó ügy kapcsán szépen, alattomosan gyűlik az ügyvédi
munkadíj, ami a végén több száz, vagy akár milliós összegre is kikerekedhet, és
ezt akkor is kell fizetni az ügyvédnek, ha az ügyünket nem vitte sikerre, azaz
nem nyerte meg a pert, vagy csak a töredékét sikerült kihoznia a biztosítótól.
Az ügyvédi munkadíj - az általában százalékban előre meghatározott - sikerdíjon
felül terheli az ügyfelet.
előny:
alapvető jogi támogatás
hátrány: hosszú ügyintézés, előzetes költségek
hátrány: hosszú ügyintézés, előzetes költségek
Egy olyan dolgot emelnék ki, ami igazán zavaró ebben
a módszerben. Nem találkoztam még megfelelő, komplex felkészültséggel
rendelkező önálló ügyvéddel a kártérítések terén. Sikeres ügyintézéshez – tudni
kell kérni – ismerni kell a “miérteket”. Ismerettel kell rendelkezni
egészségügyből (anatómia, belgyógyászat, pszichológia, stb.), vagy megbízható
munkatársakra van szükségünk az adott szakterületről. Ezek hiányában csak a
töredékét lehet kérni a sérültnek járó összegből.
3. A kártalanítást egy kártalanítási cégre bízzuk:
Egy teljesen új iparág van kialakulóban. Nyugaton
már nem ismeretlen, hogy komoly csapatok alakulnak, hogy megszorongassák a
biztosítókat, ahol csak lehet. Ezek (legalábbis a nemzetköziek) magukba
foglalják a jogi-, szakértői-, orvosi- és ügyfélszolgálati csoportokat. Így
meglehetősen ütőképes egységet tudnak alkotni. Az egyik legnagyobb előnyük,
hogy igyekeznek peren kívül rendezni a kártérítést. Mivel csak és kizárólag
kártérítési ügyekkel foglalkoznak, ezért ez az egyetlen bevételforrásuk. Így
nekik pont az a céljuk, mint a károsultnak: A legrövidebb idő alatt a lehető
legmagasabb kártérítés megszerzése. Általában nem kérnek előleget, sőt
egyenesen megelőlegezik az egész ügyintézés költségeit. Biztosak lehetünk
benne, hogy minden erejükkel igyekezni fognak, hiszen nem jótékonysági
szervezetek, az ő költségeik növekednek, ha nem dolgoznak rendesen.
Az összes módszer közül ez a legköltségesebb. Ami
nem is meglepő tekintve, hogy nem egy ember munkáját, hanem egy csapatét
fizetik meg az károsultak. Másrészről érdemes figyelembe venni, hogy szinte
biztos, hogy magasabb lesz a végösszeg, mivel a legtöbb energiát fordítják a
háttérmunkára és kutatásra mielőtt bejelentik a kártérítési igényt.
előny:
magas kártérítési összeg, gyors ügyintézés, kényelmes és hatékony
hátrány: magas költségek (relatív)
hátrány: magas költségek (relatív)
A modern üzleti szemlélet betört a jogi szolgáltatások piacára. Magasabb szintű szolgáltatás magasabb költségekért, de mégsem luxus termék. Ezen a területen az üzleti szemlélet rendkívül célravezető, mert garanciát ad a hatékonyságra. Nem az a kérdés, hogy kártérítési társaság képviseletét válasszuk vagy sem. A kérdés az, hogy melyikét. Mivel a legtöbb biztosító multinacionális cég, ezért a kesztyűt leginkább a nemzetközi cégek tudják felvenni.
Cégünk ügyfeleinknek
sem pénzügyi, sem más jellegű kockázatuk nincs!
Szolgáltatásunk igénybevételével csak nyerhetnek!
Szolgáltatásunk igénybevételével csak nyerhetnek!
A kártérítési ügy
elindításához kérem vegye fel velem a kapcsolatot:
Karácsony György
Tel: 0630/360 7597
E-mail: kozutibalesetekkarteritese@gmail.com
skype: kagyo2
HÍVJON, HOGY SEGÍTHESSÜNK!
A leegyeztetett dokumentumok
aláírását követően azok bekerülnek cégünk ügymenetébe és az eljárást azonnal
megindítjuk. Önnek további tennivalója nincs, az ügy állásáról folyamatosan
értesítjük.
BALESET BEJELENTÉSE ITT!!!
HÍVJON, HOGY SEGÍTHESSÜNK!
Amennyiben Önt érdekli, hogy cégünk milyen munkalehetőséget kínál, hogyan tudna Ön, más baleseti sérülteknek segíteni, úgy keressen az alábbi elérhetőségeken:
Tel: 0630/360 7597
E-mail: kozutibalesetekkarteritese@gmail.com
skype: kagyo2
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése